Що повинна вміти дитина у віці від 4 до 5 років?
Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 4-5 лет"
Пам'ять, увага, мислення
- знаходити помилки та невідповідності на картинках
- розкладати від 6 до 8 картинок у вірній послідовності
- запам'ятовувати 5-6 предметів, зміст сюжетної картинки
- знаходити пару кожному предмету; пояснювати, який між ними зв'язок
- давати вірну відповідь на питання: "Для чого потрібні лікарня, перукарня, пошта, крамниця?", "Який одяг і взуття ти надягнеш, збираючись на прогулянку, якщо йде дощ?"
- знаходити закономірність у розташуванні предметів
- вирішувати прості логічні задачі і з трьох предметів обирати потрібний
- знаходити ознаки подібності та відмінності між двома предметами і малюнками
- розрізняти і правильно називати всі кольори та відтінки
- правильно визначати послідовність пір року, порядок днів тижня; частини доби
- відповідати на запитання: "У якій країні ти живеш? Назви столицю нашої Батьківщини. Ким працюють твої батьки?"
- виконувати елементарні правила поведінки на вулиці (переходити дорогу в спеціально відведених місцях, на зелений сигнал світлофора; обходити люки, кидати сміття в урну та ін.)
- розуміти, що добре, а що погано
Математика
- рахувати від 1 до 10 в прямому і зворотному порядку, розкладати цифри у правильній послідовності
- знаходити пропущене число
- впізнавати і правильно писати цифри
- розкладати (складати) числа (знати склад числа)
- розрізняти поняття "кількість", "число", "цифра"
- порівнювати кількість предметів, розуміти значення математичних знаків >, <, =
- порівнювати предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою, товщиною)
- зрівнювати кількість предметів у групах
- правильно використовувати в мовленні порядкові числівники
- розв'язувати прості приклади і задачі на додавання та віднімання
- орієнтуватись у просторі і на аркуші паперу (вправо, вліво, посередині, вгорі, внизу, попереду, позаду)
- впізнавати і правильно називати геометричні фігури: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, ромб
Розвиток мовлення
- правильно вимовляти всі звуки; розмовляти без поспіху, виразно
- називати оточуючі предмети, дії людей і тварин
- називати узагальнюючим словом предмети, які належать до груп "меблі", "робочі інструменти", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "музичні інструменти" та ін.
- правильно вживати іменники в однині та множині
- знаходити предмет за описом (лимон - овальний, кислий, жовтий, їстівний); самостійно складати опис предмета
- підбирати слова, близькі та протилежні за значенням (добрий - злий)
- розуміти значення прийменників (в, на, під, за, між, перед, біля та ін.)
- знати, які бувають свята
- знати, які бувають професії, чим займаються люди цих професій
- підтримувати бесіду: вміти відповідати на запитання і правильно їх задавати
- розповідати напам'ять кілька віршів, потішок, загадок; відгадувати загадки
- складати за картинкою зв'язну розповідь з 5-6 речень; узгоджувати слова за родом, числом, відмінком
- переказувати зміст почутої казки; використовувати в мовленні прості і складні речення
- вигадувати завершення до оповідання
- виділяти перший і останній звук у слові; розуміти, чим відрізняється буква від звуку (звуки - це те, що ми чуємо, а букви - знаки, якими позначають звуки на письмі)
- правильно називати звуки і букви; читати слова з двох і більше складів і розуміти їх значення; ділити слова на склади
Графічні навички
- користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами
- проводити лінії різної довжини і напрямку; малювати кола, прості предмети; обводити, штрихувати, копіювати, малювати по клітинках і розфарбовувати картинки
Коментарі
Напишіть свій коментар