Рекомендації педагогам
Освіта дітей з особливими освітніми потребами: загальні питання
-
Як вивчення хімії і фізики може поліпшити життя дітей з ООП. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
Інклюзивна освіта: загальні питання, особливості освітнього процесу
- Адаптований розклад. Для кого, коли і навіщо? Стаття Дмитра Прасола переглянути
- Алгоритм побудови і оформлення індивідуальної навчальної програми учня. Стаття Дмитра Прасола переглянути
- Відповідаємо на запитання. Робота в інклюзивних класах. Стаття на сайті "Нова українська школа". Частина 1 переглянути. Частина 2 переглянути. Частина 3 переглянути. Частина 4 переглянути
- Державна служба якості освіти інформує, як організувати інклюзивне навчання у 2022 році. Стаття на сайті Державної служби якості освіти переглянути
- Документація для асистента вчителя: коротко про головне. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Індивідуальна навчальна програма учня з порушеннями інтелектуального розвитку. Стаття Дмитра Прасола переглянути
- Індивідуальна програма розвитку - що потрібно знати директору школи, щоб забезпечити її ефективну реалізацію. Стаття на сайті Державної служби якості освіти переглянути
- Інклюзивне навчання. Відповіді про важливе. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Інклюзивне навчання у школі: кроки до успішного початку. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Інклюзивний простір для навчання – приклади з українських шкіл. Фоторепортаж на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Інклюзивні класи: топ питань від учителів. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Календарно-тематичне планування за умов інклюзивного навчання. Стаття Дмитра Прасола переглянути
- Навчання дітей з ООП: адаптація та модифікація навчальних програм. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Про адаптацію та модифікацію навчальних програм. Статті Дмитра Прасола переглянути
- Ресурси для організації інклюзивного навчання. Стаття на сайті Державної служби якості освіти України переглянути
- Рівні підтримки для дітей з ООП: що змінюється та які виклики. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Тонкощі інклюзивного навчання. Відповідає керівниця директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН Валентина Хівріч (2019-20 н. р.). Стаття на сайті "Нова українська школа". Частина 1 переглянути. Частина 2 переглянути. Частина 3 переглянути. Частина 4 переглянути
- Як адаптувати освітню програму для дитини з ООП. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Як допомогти дитині з ООП м’яко перейти із садка в школу. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Як підтримати учнів з ООП. Адаптації середовища, стратегій, завдань і оцінювання. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Як організувати інклюзивну групу подовженого дня. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи. Стаття на сайті Державної служби якості освіти України переглянути
Інклюзивна освіта: підготовка педагогів, організація роботи команди супроводу
- Асистент дитини в інклюзивному класі: обов'язки та особливості роботи. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Асистенти вчителя і дитини – у чому різниця. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Профіль інклюзивних учителів: що вони мають знати та вміти. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Ролі й завдання асистентів вчителів: що варто змінювати та чому. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Учитель та його асистент: особливості взаємодії. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Що таке і для чого потрібен психолого-педагогічний консиліум для дітей з ООП. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Як має працювати команда психолого-педагогічного супроводу в школі. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Як організувати якісну роботу команди психолого-педагогічного супроводу: поради для керівника закладу освіти. Стаття на сайті Державної служби якості освіти переглянути
- Як учителю працювати зі своїми емоціями в інклюзивному класі. Пояснює психологиня. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
Інклюзивна освіта: створення доступного середовища
- 9 безплатних додатків для навчання і спілкування дітей з інвалідністю. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Інтернет-ресурси для зручної комунікації з учнями в інклюзивному класі. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Новітні технології для дітей з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Простір без бар’єрів: як застосовувати в школі принципи універсального дизайну. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Як облаштувати доступні входи, двері та коридори у школі. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Як правильно облаштувати пандус у приміщенні й на вулиці. Інфографіка на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Як застосовувати в школах універсальний дизайн, стандарти доступності й розумне пристосування. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- «Заклади освіти – лише для здорових дітей?» , або як навчаються діти з діабетом, целіакією та непереносимістю лактози. Стаття на сайті "Всеосвіта" переглянути
- Як створити комфортне інклюзивне середовище в дитсадочку: рекомендації МОН переглянути
- ЗНО для дитини з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті освітнього омбудсмена України переглянути
Інклюзивна освіта: особливості роботи з дітьми
- Карта емпатії: вчимося розуміти дітей з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Непроста поведінка – як взаємодіяти з дітьми з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
Інклюзивна освіта: просвітницька робота
- 9 мультфільмів для школярів про дітей з особливими освітніми потребами. Матеріал на сайті "На Урок" переглянути
- Долаємо бар’єри з грою «Cards for Inclusion». Матеріал на сайті "На Урок" переглянути
- Різноманіття, а не інакшість. Як і коли говорити з дітьми про те, що всі люди – різні. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
Спеціальні методики навчання
- Важливо й можливо: як музикувати з дітьми з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Методика глобального читання – універсальний спосіб навчити кожну дитину. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Методика Нумікон – універсальний спосіб навчити математики кожну дитину. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами
- Відповіді доктора педагогічних наук, професора Миронової Світлани Петрівни на запитання учасників круглого столу "Технології забезпечення роботи практичного психолога з дітьми та молоддю з особливими освітніми потребами" (19.03.2021) переглянути
- Слова мають значення: як говорити з дитиною з інвалідністю. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
Робота з батьками дітей з особливими освітніми потребами
-
10 правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами. Стаття на сайті "Освіта нова" переглянути
Діти з порушеннями мовлення
- 6 фактів, які повинен знати педагог про дислексію. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Дисграфія. Як учитель може допомогти учню бути успішним. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Дислексію не можна побороти, а лише відкоригувати. Як полегшити навчання для дитини. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Дислексія: як допомогти дитині покращити успішність навчання. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
- Dyslexia: як допомогти "вічному двієчнику"? Автор - Лариса Лук'яненко переглянути
- Дитина-дислектик. Інструкція для вчителів та батьків. Підготували фахівці Центру корекції проблем навчання "Примавера" (м. Київ) переглянути
- Що потрібно знати вчителю про ехолалію. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
Діти з порушеннями зору
- 11 порад по роботі з учнями з порушеннями зору. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Особливості тифлопедагогічного обстеження дітей з порушеннями зору в інклюзивно-ресурсному центрі. Ірина Сасіна, Тетяна Гребенюк переглянути
- Слабозорі діти в інклюзивному класі: роль учителя й асистента, помилки. Частина 2. Стаття на сайті "Нова українська школа", підготовлена Марією Марковською на основі бесіди з Вірою Ремажевською переглянути
- Як працювати зі слабозорими та незрячими дітьми в інклюзивному класі. Підготовка. Стаття на сайті "Нова українська школа", підготовлена Марією Марковською на основі бесіди з Вірою Ремажевською переглянути
- Як створити доступність у закладах освіти для осіб з порушенням зору. Стаття на сайті "Нова українська школа" переглянути
Діти з порушеннями слуху
- 9 шкільних проблем, з якими стикаються діти з вадами слуху, і шляхи їх подолання. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
- Найважливіше – комунікація. Як працювати з глухою дитиною в інклюзивному класі. Стаття на сайті "Нова українська школа", підготовлена Марією Марковською на основі бесіди з Наталією Адамюк переглянути
- Три інтернет-ресурси для дітей з порушеннями слуху. Стаття на сайті "На Урок" переглянути
Розлади аутистичного спектру
- Досвід роботи з дорослими з аутизмом - від експертів фонду "Антон тут рядом" переглянути
- Керівництво з аутизму для медичних працівників переглянути
- Коли у класі навчається дитина з розладами аутистичного спектру. Маленький путівник для вчителя і асистента. Автор - Дмитро Прасол переглянути
Коментарі
Напишіть свій коментар