Що повинна вміти дитина у віці від 2 до 3 років?
Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 2-3 лет"
Пам'ять, увага, мислення
- правильно складати пірамідку
- впізнавати предмети за їх частями (наприклад, машинку - за колесом)
- складати картинки з 2-4 частин
- впізнавати і називати основні кольори
- розуміти значення слів "однакові", "схожі", "різні"
- знаходити помилки на картинках (що зайве, чого не вистачаї, невірно показаний колір предмета та ін.), обґрунтовувати свою відповідь
- називати відсутні частини у предметів
- за описом обирати з 3 предметів потрібний
- розповідати по пам'яті про зміст картинок за навідними питаннями
- пам'ятати, що робив вранці, вдень і ввечері
У цьому віці дитина вчиться зосереджуватись, ставити перед собою мету щось запам'ятати, знайти на картинці, відповісти на запитання.
Математика
- впізнавати і називати круг, квадрат, трикутник; знаходити схожі на них предмети в оточенні
- рахувати предмети в межах 5; відповідати на запитання "скільки всього?"
- знати, скільки лап у кішки, вух у зайця, пальців на руці і т. п.
- порівнювати 2-3 предмети різної довжини, ширини і висоти
- знаходити предмет, орієнтуючись на його розташування: "вгорі" - "внизу", "на нижній поличці"; розуміти завдання "підніми руки вгору" - "опусти руки вниз"
На цьому етапі закладаються основи знань про кількість предметів, їх величину і форму. Дитина знайомиться з поняттями "багато", "мало", "один", "жодного". Дитина повинна пам'ятати, що предмети слід рахувати зліва направо, не пропускаючи і не рахуючи двічі.
Розвиток мовлення
- називати предмети оточення і знати про їх призначення
- розуміти, які предмети відносяться до групи "меблі", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "одяг" та ін.
- розповісти, з яких частин складаються предмети (наприклад, у будинку є дах, вікно, двері, труба та ін.)
- називати дії людей і тварин (біжить, стрибає, лежить, рисує та ін.)
- знаходити предмет за описом (м'яч - круглий, гумовий, червоний); самостійно складати опис предмета
- знати, які бувають професії, чим займаються люди цих професій
- підтримувати бесіду: задавати запитання, правильно (за формою і змістом) відповідати на питання
- запам'ятовувати нескладні потішки, вірші
- складати невелику розповідь за картинкою з допомогою дорослого; узгоджувати слова в роді, числі, відмінку
Дитина починає чітко вимовляти більшість звуків рідної мови, активно формується її словниковий запас. Дитина вчиться розуміти мовлення інших людей; будувати речення, правильно узгоджуючи слова.
Графічні навички
Дитина починає користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами; вчиться різні лінії, малювати кола, розфарбовувати картинки. Ще не все виходить, але дитина виконує подібні завдання найчастіше із задоволенням.
Коментарі
Напишіть свій коментар