КЗ "Херсонська обласна бібліотека для дітей ім. Дніпрової Чайки" Херсонської обласної ради

Адреса: м. Херсон, вул. Гімназична, 21

Тел.: (0552)414319, (0552)410346, 0999712413

Директор: Бардашевська Анна Іванівна

Сайт: перейти

Facebook: перейти

Діти з обмеженими фізичними можливостями в бібліотечному просторі: з досвіду роботи Херсонської обласної бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки

 

Комунальний заклад «Херсонська обласна бібліотека для дітей імені Дніпрової Чайки» Херсонської обласної ради – це поєднання всіх можливих впливів на виховання, розвиток та становлення дитини. 
Діти з обмеженими фізичними можливостями на рівні з усіма читачами користуються послугами бібліотеки. Працівники книгозбірні забезпечують оперативне і комфортне бібліотечне обслуговування в режимі абонемента та читального залу, націлене на максимально повне задоволення потреб в книзі та інформації. 
Робота щодо соціалізації дітей з інвалідністю у бібліотеці є систематичною та планомірною. Протягом кожного навчального року працівники бібліотеки співпрацюють зі спеціальними навчальними закладами міста та області, у яких є класи для дітей з обмеженими фізичними обмеженнями, Херсонською спеціальною школою-інтернатом І-ІІІ ступеню Херсонської обласної ради, де вчаться діти з вадами слуху, з особливою категорією дітей, яка щороку збільшується та мало вивчена, - це «зачаровані діти» або діти з аутизмом. 
Різноманітні заходи, які проводять працівники бібліотеки для особливої категорії дітей, відповідають їхнім можливостям сприйняття матеріалу. Серед них: заняття з творчого читання; народознавчого, фольклорного характеру; майстер-класи до народних та календарних свят. Завдяки таким заняттям діти вчаться розрізняти види та жанри, техніки виконання та матеріали, пізнають їх розмаїття. 
Заняття мистецтвом немислимі без створення особливої емоційної атмосфери захопленості, яка досягається за допомогою живого слова бібліотекаря, музики, зорових образів, поетичного тексту, ігрових ситуацій. Тому заходи, які проводяться для дітей з обмеженими фізичними можливостям, дуже яскраві, емоційні, насичені.
У роботі намагаємося через мистецтво зацікавити дітей читанням, прищеплювати любов до книги. 
Для естетичного виховання дітей та для розвитку їх творчих здібностей велике значення має знайомство з творами образотворчого мистецтва. Багатий фонд бібліотеки дозволяє це зробити. Яскравість, виразність образів у картинах, скульптурі, архітектурі, творах прикладного мистецтва допомагають дітям глибше та повніше сприймати явища життя та знаходити образні вираження своїх вражень у малюнках, ліпленні, аплікації.
Бібліотечна діяльність дає широкі можливості для кожної дитини, адже при бібліотеці створено 10 клубів та об’єднань за інтересами, де кожен читач може вибрати діяльність до смаку. 
З послугами бібліотеки можна познайомитися на сайті бібліотеки. Серед них новітні - 3D-фільми, 3D-моделювання, ігрова приставка XBOX ONE.
На сайті бібліотеки ведеться проект «Електронний вернісаж», присвячений художній творчості школярів. Саме тут можна познайомитися з вражаючими роботами юних митців, адже дитяча творчість найтонше та найповніше може зобразити світ крізь призму художньої фантазії. У галереї «Електронного вернісажу» зберігаються виставки різних років. 
Через творчість діти з обмеженими фізичними можливостями вільно спілкуються не тільки з бібліотекарем, а й з іншими дітьми-читачами бібліотеки.
Бібліотека на сьогодні є тим простором, де відкриються нові горизонти для творчого зростання та самовираження дітей різних вікових категорій та фізичних можливостей і розвитку.

 

Ракша Анжела,
завідувач відділу естетичного виховання Херсонської обласної бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки

 

З тим, як проходять заходи для дітей з особливими освітніми потребами в Херсонській обласній бібліотеці для дітей ім. Дніпрової Чайки, можна познайомитись у блозі бібліотеки. Наведемо лише кілька посилань на розповіді про такі заходи:

 

До Вашої уваги - невеличка галерея фотографій, зроблених під час заходів бібліотеки для учнів Херсонської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату та дітей з розладами аутистичного спектру

Коментарі

Напишіть свій коментар